Jak wykorzystać Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®?
Przedsiębiorstwo poddaje się audytowi, pozytywnie przechodzi weryfikację i tym samym dołącza do grona Laureatów Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®, otrzymując godło. Na tym jednak nie koniec. Trzeba tą informację odpowiednio zakomunikować otoczeniu. W jaki sposób i przy użyciu jakich kanałów komunikacji? Możliwości jest naprawdę sporo.
Współcześnie rynkiem rządzi konsument, który oczekuje wysoko jakościowych produktów i usług oraz szybkiej i sprawnej obsługi na najwyższym poziomie. Dlatego tak istotna staje się dbałość o standardy i stałe ich podnoszenie, by móc sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.
Jak wyróżnić się wśród konkurencji?
Klient potrzebuje informacji, że dana firma jest godnym zaufania partnerem i stawia na jakość swojej oferty. Dlatego warto wziąć udział w Certyfikacie JAKOŚĆ ROKU® i potwierdzić to, co z perspektywy konsumenta jest niezwykle ważne. To pomaga w budowaniu wiarygodności biznesowej i wzmacnia pozycję na rynku.
Dołączenie do grona Laureatów Certyfikatu warto i nawet trzeba komunikować na zewnątrz, by w oczach klienta stać się rzetelnym, solidnym i wartościowym dostawcą produktów i usług. Badania rynku wielokrotnie potwierdziły, że chętniej i częściej wybierane są towary oznaczone promocyjnym godłem. Tym samym, jest to sposób na zwrócenie uwagi konsumentów.
Sposoby wykorzystania godła
Z marketingowego punktu widzenia sposobów wykorzystania godła w działaniach promocyjnych, marketingowych i wizerunkowych jest mnóstwo. W przypadku produktów wyróżnionych Certyfikatem JAKOŚĆ ROKU® firmy najczęściej eksponują godła na opakowaniach, etykietach, nadrukach lub ulotkach w formie dodatku. Informacja trafia do klienta w momencie bezpośredniego kontaktu z towarem.
Ewelina Jasińska, Fundacja Qualitas